woensdag 3 april 2013

Rokje

Tjonge, dat was nog een hele klus om mezelf inclusief rok een beetje fatsoenlijk op de foto te krijgen. Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar m'n rok staat er wel duidelijk op in ieder geval. Ach, en zo zien jullie ook wat van ons huis, met een kruk van hier (helaas niet meer te koop, ik kocht hem in de uitverkoop voor maar €15,00!) en een tafel van hier en nog meer spulletjes van hier.

Maar hier is die dan: de eerste door-mij-gemaakte-rok mét rits volgens het patroon van madame zsazsa, zoals beschreven in het boek 'allemaal rokjes'. Ik had gelukkig nog wat onderrokjes liggen, dus deze rok heeft nog geen voering. Dat ga ik bij de volgende rok wel proberen. Aan de onderkant heb ik een biaisbandje bevestigd. Eigenlijk uit luiigheid, het was laat en ik had geen zin meer om de rand om te vouwen, te strijken en te persen. Dan maar zo en het lijkt nog leuk ook! Het volgende rokje krijgt denk ik een sierrandje.

 
Ondertussen geniet ik lekker van het weer, van de kinderen in de klas en van het feit dat we samen met onze ouders sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar zijn van een volkstuin! Vandaag heb ik samen met m'n moeder allerlei zaadjes gekocht. Gelukkig had zij ook nog een boel liggen. Dus over een paar maanden hopelijk bonen, doperwten, kapucijners en veel meer lekkers!
 
Tjonge... ik kon het nog wel eens druk gaan krijgen!

2 opmerkingen:

  1. Dat is goed gelukt joh, leuk stofje ook :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke rok!! Goed bezig voor een eerste keer. Wow een volkstuin, superleuk. Veel plezier en hopelijk straks veel lekker eten.

    BeantwoordenVerwijderen