vrijdag 28 juni 2013

Tas op maat

Deze week nog een tas van tafelzeil. Ik vind het zo leuk! Volgens mij ga ik snel maar weer nieuw zeil bestellen!

Deze keer de tas op maat uit 'zo geknipt'. Ik had niet iets waar ik graag een tas omheen wil, maar ik vond het leuk om met de bijgeleverde formule uit te rekenen hoe groot mijn tas moest zijn. De tas is zo'n 40 x 30 x 7 cm. Daar kan mooi wat in, dacht ik zo!


Bij een wat grotere tas vind ik het heel handig om een vakje te hebben, zodat je je niet een ongeluk hoeft te zoeken naar iets kleins wat net toevallig helemaal onderin je tas zit onder allerlei andere bezittingen. Dus werd het een tas met een vakje mét een rits! Het werd een zakje wat lijkt op het zakje op de zwemtas. Het is hetzelfde principe. Alleen deze is gevoerd. Nou ja, gevoerd... Ik heb de achterkant van het zakje en de achterkant van de binnenkant met de verkeerde kanten op elkaar genaaid, voordat ik het zakje in elkaar zette. En omdat het zakje vrij groot is, wilde ik de binnenkant netjes afgewerkt hebben. Dus kwam het geleerde van het punt 'afwerking' van de 101 keer bruikbare tas ook nog weer van toepassing.

Aan de bovenkant heb ik als afwerking nog gekozen voor een rode paspelband. Dat breekt lekker!


Vanochtend werd ik verrast met een pakje! Elke van 'Madebyelke' Een paar weken geleden won ze bij mij een give-away en daar wilde ze me graag voor bedanken. Het was niet nodig om dat op deze manier te doen, maar ik vind dit toch wel erg leuk! Dankjewel Elke!!


15 opmerkingen:

  1. Super weer. Mooi zeil ook. Deze had ik nog niet eerder gezien. Waar bestel je dat als ik vragen mag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ik bestel het zeil bij hiptafelzeil.nl. Hier heb je in de meeste soorten een halve meter voor €3,50.
      Ik ben benieuwd of je er wat mee gaat maken. Dan zie ik het vast t.z.t. wel op je blog!
      Groetjes, Marianne

      Verwijderen
  2. Wat een leuke tas! Heb nog niet eerder met tafelzeil gewerkt, ga eens op die site kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuke tas, ik vind 'm echt leuk! Net als de tas in je vorige blogberichtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor de mensen die in de buurt van zwolle wonen: het zeil hebben ze ook bij kunst en klieder :) leuke tas hoor, leuk om te maken hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super gave tas! Leuk gemaakt!
    Of een lief bedankje dat is nog eens leuk ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi!
    Wauw wat een super leuke tas en wat mooi gemaakt!
    Je maakt mooie dingen!
    Ik ben blogland aan het ontdekken en ik ga je volgen :-)
    Gr. DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat je technieken van de verschillende recepten hebt gebruikt! Je brengt me op een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je blog net ontdekt via Sew Along. Wat een mooie tas is dit geworden. Ik denk dat ik toch ook dat boek ga bestellen!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waauw, wat een mooie tas, superleuke print op dat zeil!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze tas vind ik nu echt geweldig. Zou hem ook erg graag maken. Maar ik kom gewoon werkelijk niet uit die formule. Heb jij die nog uitgerekend liggen? Zou ik hem misschien van jou mogen overnemen?
    Alvast bedankt.

    Groetjes Annet
    annetsnaaicreaties.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen