donderdag 26 juni 2014

Kraampakket

Jaaah! Het kraampakket is af! Gelukkig kijkt mijn schoonzus nooit op m'n blog, dus ik durf het wel te plaatsen! ;) Vorig jaar is hun eerste dochtertje geboren. Ik heb toen een dekentje en twee knuffels gehaakt. Nu vond ik het wel tijd voor wat anders. Ik heb wel de kleuren roze en grijs aangehouden, maar dit pakket is een stuk feller dan het pakket van vorig jaar.


Het mandje heb ik op maat gemaakt aan de hand van 'zo geknipt'. Hierin staat een recept voor een tas op maat. Ik heb er een mandje op maat van gemaakt. Hij is ongeveer 20x20x20 geworden. Achteraf best groot, maar dan past er ook heel wat in!


In het pakket zitten een badcape, een luieretui en een knisperend labeldoekje. Wil je weten hoe je de badcape moet maken? Hier heb ik al eens een handleiding geschreven.


Via Pinterest vond ik een hele duidelijke handleiding voor een luieretui. En omdat ik zwanger ben en van alles krijg, had ik nog wat luierdoekjes en luiers liggen. De etui is direct gevuld, dat lijkt wel zo leuk en nu weten ze direct waar het voor bedoeld is!

Nu maar hopen dat m'n nichtje snel geboren wordt. Over anderhalve week gaan we op vakantie, dus het zou fijn zijn als ze zich voor die tijd meldt!

13 opmerkingen:

  1. zo wat een gaaf pakket! Dat zullen ze vast erg mooi vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig pakket. Leuke stofjes heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Hoe laat je het doekje knisperen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wendy, aan het eind heb ik er cellofaan tussen gestopt. Nog even doorstikken en klaar!

      Verwijderen
  4. Wat een fantastisch pakket! De kleuren zijn prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo alles bij elkaar. Dit gaat vast in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg mooi gemaakt en wat een geweldige kleuren bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi allemaal! En zulke gezellige kleuren, om blij van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er heel leuk en gezellig uit, zo met die kleurtjes. En die luieretui stond al op mijn verlanglijstje om te maken. Nu ik hem weer zie, word ik gelijk weer enthousiast.
    Hopelijk ben je nog nét thuis als de baby komt. Dan kun je ze meteen blij maken...
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zeg! Ik ben ook druk bezig voor de babyboom in mijn omgeving. De aanstaande moeders houden mn blog in de gaten, dus ik moet nog even rustig wachten :-)
    Zo'n luieretui is ook een goed idee! Veel plezier met geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig zo allemaal bij elkaar! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk kado hoor. Ik heb binnenkort 2 nichten die bevallen en tijdens mijn zoektocht naar ideetjes hier terrecht gekomen

    BeantwoordenVerwijderen